Buscar
Temas similares
Últimos temas
¿Quién está en línea?
En total hay 1 usuario en línea: 0 Registrados, 0 Ocultos y 1 Invitado Ninguno
El record de usuarios en línea fue de 35 durante el Miér Jun 07, 2023 3:51 am
Diferències esencial entre diferents tipus de Linux
3 participantes
:: Linux
Página 1 de 1.
Diferències esencial entre diferents tipus de Linux
Estava mirant jo el blog del ti Joker i he vist el tema del Debian 6.
Tenim Debian, Ubuntu, RedHat, etc etc etc, tots son compatibles entre tots, m'explike, un programa k funcione en Ubuntu funciona tambe en Debian i altres??? esk al vore k hi han tant de tipus de Linux em surt el dupte de k si els programes son compatibles pa totes les plataformes o k.
Tenim Debian, Ubuntu, RedHat, etc etc etc, tots son compatibles entre tots, m'explike, un programa k funcione en Ubuntu funciona tambe en Debian i altres??? esk al vore k hi han tant de tipus de Linux em surt el dupte de k si els programes son compatibles pa totes les plataformes o k.
Peixet- lisensiado
Empleo /Ocio : Pegar xispaes
Humor : Em ric de mi mateix
Re: Diferències esencial entre diferents tipus de Linux
A vore si eu puc explicar sense clavarme en massa rollos de SO...jejeje...Peixet escribió:Estava mirant jo el blog del ti Joker i he vist el tema del Debian 6.
Linux se li diu al Kernel ,normalment tots parteixen de un Kernel,pero cada distro es basa en un altra,menos les distros "fortes" aunque totes son UNIX...
Red Hat crec que no es basa en cap,Debian no es basa en cap...Pero Ubuntu i linux Mint per example,estan fetes a partir de Debian...
Normalment,son mes fácils de utilitzar les que es basen en altres,o sigua Ubuntu i Mint son mes fácils de utilitzar en comparació a Debian,i incorporen mes coses en cuant a gráficament parlant,pero també son mes inestables ja que al portar lo últim es basen en versions beta o de proba de Debian...
En cuant als programes,pues hi ha de dos tipos; m'explique un poc:
Ubuntu,Debian o Mint sino recorde mal tenen apart del centre de software per a instalarte programes(synaptic),pues eixe synaptic no es més que un archiu amb una llista de repositoris(programes) que cuant sels descarrega solen vindre en extensió .deb
eixos archius nomes valen per a les distros basades en Debian...
Imatgine que RedHat,que es encarat a servidors,tindrá uns altres diferents etc...
Esto es la manera fácil de instalar un programa en LINUX...
Ara la difícil xD jejej,el que tu comentes,que passa si per example utilizes una distro com canopix o crux o el que siga??,pues que si no tens el "executable" tens que anar a la web del autor del programa,te vaixes el codic font,el compiles i el instales, (sudo make,make install etc..) sòl ser pròu engorròs açò pero per a un usuari normal amb Ubuntu no li pasen estes coses jejeje...
En resum,si que valen els programes pero el coçepte de ferli "doble click" per a instalar un programa en linux no serveix jejeje..Totes les distros estan basatdes en UNIX,fins i tot el sistema operatiu de Maccintosh,per lo que segurament podrás instalar el que vuigues allí...ara bé,sempre sols tindre problemes de llibreríes i tens que saber un pòc aon apuntes...Pero weno,no s'asusteu,es molt fácil utilitzar una distro com Ubuntu,o Mint..
El Dj, com no ilustrantnos sempre amb els seus toxos,
Figus- Enjuto Mojamuto
Empleo /Ocio : A vore x ahon cauen
Humor : burlo com la mare k ua parit
Jajajaja,i aixo que eu e resumit,si m'arrive a "esplaiar" xD jejeje..Figus escribió:El Dj, com no ilustrantnos sempre amb els seus toxos,
Ok Joker, sabia k ens ho deixaries ben claret.
Un 10
Un 10
Peixet- lisensiado
Empleo /Ocio : Pegar xispaes
Humor : Em ric de mi mateix
:: Linux
Página 1 de 1.